Daarna werden we verwacht in de groepen van de scholen. We kregen een blad waarop we voor ons groepje (Bij mij was dit enkel voor coördinatie.) een talent moesten opschrijven en een leerpunt. Echte leerpunten heb ik niet opgeschreven, omdat ik vond dat het super was verlopen. Niet iedereen kan uitblinken in alles, want dan zijn er geen verschillen in een groep en zou het rap botsen. Vervolgens legden we dat voor aan onze teamgenoten.
Wanneer we dit hadden besproken, keken we naar de filmpjes die waren gemaakt over de muzodag zelf. Wanneer ik even rond mij keek, zag ik dat iedereen naar deze dag met een glimlach terugkeek.
Hierna was er een bewegingstussendoortje. We moesten eerst op huisnummer gaan staan, daarna volgens leeftijd en tot slot op alfabet. Zo werden we per 4 in een groepje geplaatst. In dit groepje moesten we eerst brainstormen over de module muzische school. Al wat werd gezegd schreven we op op een A3-papier. Vervolgens trokken we elk afzonderlijk een blad met daarop een soort gedicht. Ik had het stiftgedicht. De woorden uit het krantenartikel kiezen, had ik al rap gedaan. Maar om er een gedicht mee te schijven duurde het wel wat langer. Ik vond het moeilijk, maar deze techniek hou ik zeker in mijn achterhoofd om ook eens toe te passen in de lagere school. Wanneer dit klaar was, lazen er enkelen hun gedicht voor. De docenten gaven ons ook nog feedback over de afgelopen dagen in Dworp. Als dit afgerond was, was het tijd om te gaan eten. Dit werd ons laatste avondmaal in Dworp.
Nadat we ons middagmaal (frieten met kippensaté) hadden opgegeten. Namen we onze valies en gingen we richten de bus op weg naar huis.
Moe maar voldaan blik ik terug op een fantastische 4-daagse.
Mijn gedicht:
NIET TE MISSEN NIEUWIGHEDEN!
We kregen een interessant koffervolume mee.
Het was hartveroverend, krachtig, leuk en origineel.
Onze ambities kwamen samen op 1 plaats.
Tegen dit alles zeg ik geen nee.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten